Aktuality

Vánoční výstava 2016

Vážené děti, rodiče, přátelé, kamarádi

Jako každý rok si Vás dovolujeme pozvat na tradiční vánoční výstavu. Podrobnější informace naleznete na přiloženém plakátu.

Budeme se těšit na Vaši návštěvu. 

 

Výstava 2016Výstava 2016

Nábor nových členů

Vážení přátelé, modeláři, rodiče a děti

 

Tímto Vám oznamujeme, že rozšiřujeme náš kolektiv o další členy. Hledáme kamarády - kamarádky, kteří se chtějí podílet na činnosti našeho klubu. Více o nás se dozvíte v našem info letáků a prezentaci. Pravidelné schůzky jsou vždy v pátek od 17.00 hodin, sraz u cyklověže na prvním nástupišti přerovského nádraží a o víkendech se pracuje na rekonstrukci skladiště, nové klubovny. Těšíme se na Vás.

 

Naše historie a současnostNaše historie a současnost

Naše historie a současnostNaše historie a současnost

 

 

Naše budoucí zázemí s modulem, dílo našich šikovných členůNaše budoucí zázemí s modulem, dílo našich šikovných členůNaši členové, spíše poměrná část z celkové počtuNaši členové, spíše poměrná část z celkové počtu

Prázdniny se blíží ......

Vážení přátelé a příznivci 

Kvapem se nám blíží prázdniny ........ a naše dílny pod odborným dohledem a velkého pracovního nasazení Honzy Dostála na úkor vlastního volna  přivedly na svět několik T478.4 ........ 

Zde je několik fotek z jejich zkušebního provozu .......

Přejeme všem krásné prožití nadcházejících prázdnin ......

T 478.4T 478.4

T 478.4T 478.4

T 478.4T 478.4T 478.4T 478.4

Facebook

Jdeme s dobou a jsme už i na Facebooku ........... 

 

https://www.facebook.com/kzmprerov/?ref=hl#

 

Napsaly o nás

Odkaz na reportáž spřáteleného klubu ve Lhotě u Opavy z naší letošní výstavy. 

 

http://www.zmlhota.cz/index1.php?page=p171215

Práce našeho dorostu obrazem ..... i slovem .....

Vážení příznivci 

Ve stručnosti Vám chceme představit práci našeho dorostu, který se nemalou mírou podílí nejen na rozvoji klubu, ale také na stavebních úpravách naší nové klubovny, kde odvádějí nemalý podíl práce. Na snímcích je první modul našeho klubu, který si postavili sami za odborného dohledu starších kolegů ...... Kluci jen tak dál a děkujeme ......

 

ModulModul

ModulModul

ModulModul

Rekonstrukce 2014 - 2015

Vážení přátelé a příznivci

 

Píše se rok 2015 a rekonstrukce budovy bývalého celního skladiště, které jsme v minulém roce 2014 zakoupily, běží na plné obrátky. Na první pohled z venku to není znát, ale pozorní pozorovatelé zjistí, že se podařilo postupně vyměnit střešní krytinu včetně špatných krovů. Byly vyměněny svody vody, obnoveny a pročištěny odtokové roury. Ve vnitřních prostorech probíhají průběžné bourací práce, obnova odpadů, rozvodů vody atd. atd. Suma sumárum máme malý kousek za sebou a dlouho trať před námi …. Aneb jak pravil básník … „to bude, ale dřina“ … Termín přestěhování do nových prostor je ještě hodně vzdálen, ale nástřel otevření začíná nabývat reálných podob. Ale nebudeme ještě předbíhat, čeká nás ještě dlouhý běh …  

Chtěly bychom hluboce poděkovat všem našim sponzorům, mecenášům, kteří podpořili naše snažení a jak přispěním po finanční stránce, tak i materiálně.

Zároveň je na místě poděkovat všem členům klubu, kteří obětavě a neúnavně ve svém volném čase tvrdě makají na své nové klubovně, která bude pro potěchu sloužit jak členům klubu, tak i v době výstav široké veřejnosti.      

Naše nová budoucí klubovna

 

Vážení přátelé!

 

V září roku 2014 se nám podařilo odkoupit od Českých drah budovu bývalého celního skladiště, kterou bychom rádi opravili na výstavní sál pro naše velké modelové kolejiště. Mimo velký sál s kolejištěm získáme i další prostory a dílny pro práci s mládeží. Připravovaná rekonstrukce budovy bude finančně náročná, proto se obracíme na příznivce či firmy s žádostí o pomoc. Vítáme jak finanční dary, tak rady či pomoc materiální. Na oplátku můžeme nabídnout prostor pro prezentaci v našich prostorách či na našich stránkách na internetu. Pravidelné výstavy velkého kolejiště jsou hojně navštěvovány veřejností. Provoz na kolejišti je řízen dle drážních předpisů celkem sedmi výpravčími a přibližuje se tak reálnému provozu. Výstavy jsou navíc vždy zaměřeny na některé časové období, takže jsou vlastně vždy originální, protože krom vlakových souprav jsou obměňovány dle epoch i další detaily i drobnosti na kolejišti. Pokud Vás náš záměr zaujal a jste ochotni nám pomoci, neváhejte a kontaktuje nás. Děkujeme za Váš zájem.

Vítejte na stránkách Klubu železničních modelářů PŘEROV

  Naše kolejiště svou rozlohou 35m2 ( z toho viditelná krajina 25m2 ) patří mezi několik největších v České republice. Celkem má 321 metrů kolejí a traťová délka při průjezdu po první staniční koleji činí 137m. Na modelu najdete 6 stanic, 2 zastávky a 6 skrytých nádraží, které dokáží obsáhnout až padesát vlakových souprav. V modelové krajině roste na čtyři tisíce stromů a keřů a nejdete zde i několik zmenšenin skutečných staveb, jako např. známou zastávku Jívová z trati Olomouc-Krnov, původní kamennou rozhlednu z nejvyšší moravské hory - Pradědu, silniční nadjezd z Nemilan, strážní lávku z Šatova, několik strážních domků či viadukt od Staré Paky.

  Dále je zde dvojkolejná trať měřící 49 m, která je propojena se zbytkem kolejiště, takže dokáže zamotat hlavu i zkušenému pozorovateli. Na dvojkolejnou trať je připojena i tzv. harfa (pojme až 16 souprav), slouží jako odstavné nádraží, odkud obměňujeme soupravy. Celá dvojkolejná trať je řízena autoblokem, který je konstruován podle skutečného; je zde samozřejmě možnost manuálního ovládání, protože žádná technika není spolehlivá na 100%. Samotná dvojkolejná trať obsáhne až 10 záložních souprav a je možné provozovat až 6 souprav současně. Na zatrolejování dvojkolejné trati byly použity z tovární produkce pouze izolátory a 8 mřížových sloupů, zbytek je z vlastní výroby. Trolej je imitace, proto neslouží k napájení. Po mechanické stránce je však trakční vedení plně funkční a umožňuje jízdu se zdviženým sběračem. Při výstavách, z důvodů opotřebení smykadel, jsou sběrače fixovány cca 2 až 3 mm pod trolejovým drátem.

 Dalším motivem kolejiště je vedlejší horská trať o délce 88 metrů. Její začátek je ve skrytém nádraží, ale pro návštěvníka je to největší viditelné nádraží kolejiště, stanice Kamenice. Pak následuje Hůrka, Radomsko, Svatý Potok (podle epochy jen Potok), zastávka Jívová a Hradisko. Dále trať pokračuje do skrytého nádraží se smyčkou.

 Průmyslová dráha, představující jiný druh železnice, měří 1 m (v současné době se přestavuje na lesní železnici o délce asi 2m).

 Úzkorozchodná trať s provozem osobní i nákladní dopravy byla později rozšířená z koncového nádraží a výhybny ještě o zastávku a skryté nádraží. Celá úzkorozchodná trať měří 11m.

 Jako doplněk k provozu vlakových souprav je k vidění i pohyb silničních vozidel na některých cestách. Dalším zpestřením jsou také tři zvukové moduly, jež najdete na hraně kolejiště a doplňují patřičnými zvuky danou scénu. Za pozornost stojí také interiér remízy kamenického depa, jež lze navíc provozovat i digitálně.

 Na kolejišti veškeré velké práce ustaly, ale stále více se pracuje na detailech, protože jen detail dokáže udělat model modelem. Proto u nás můžete najít spoustu detailů.

Doufáme, že se Vám tyto stránky budou líbit a že se na nich něco zajímavého dozvíte a budou pro vás inspirací.

BrejlovecBrejlovec

Pokud máte k těmto stránkám nějaké připomínky, zašlete nám je prosím na e-mail kzm@email.cz
Děkujeme.
Syndikovat obsah
Design by Pliska